[web mail]
LJUBLJANA
 
 
|   Domov   |   Predstavitev   |   Izobraževanje   |   Raziskave in razvoj   |   Projekti   |   Novice   |   Skupina LECAD   |   Stare spletne strani   |
         
   
 
   

Krmilna ročica izvenkrmnega električnega motorja za čolne

  • Naslov projekta: Konstrukcija in oblikovanje krmilne ročice izvenkrmnega električnega motorja za čolne
  • Vodja projekta: dr. Jože Tavčar
  • Industrijski partner: PODKRIŽNIK, specialna strojna industrija, d.o.o.

V laboratoriju LECAD smo v okviru projekta Po kreativni poti do znanja v sodelovanju s podjetjem PODKRIŽNIK d.o.o. zasnovali in konstruirali krmilno ročico izvenkrmnega električnega motorja za čolne, ki v izvedbi manjših moči (do 15kW) v vedno večji meri izpodrivajo motorje z notrnjim izgorevanjem. V okvirju projekta je bilo ohišje izhodiščnega motorja predelano, nadgrajeno s krmilno ročico in ustrezno predelano konstrukcijo, da je postalo univerzalno uporabno tudi na manjših čolnih. Izvenkrmnemu motorju je potrebo skrajšati nogo in prilagoditi geometrijo ladijskega vijaka, da sedaj karakteristike ustrezajo pogojem plovbe v čolnih.


Kratek povzetek projekta

Projektna skupina je delovala v predvideni strukturi (strojniki, industrijska oblikovalca in elektrotehnik). Po seznanitvi z obstoječo izvedbo izvenkrmnega motorja je projektna skupina razdelila projekt v osnovne aktivnosti in časovno ovrednostila posamezne korake. Projekt je bil razdeljen v tri glavne naloge:
  • industrijsko oblikovanje
    Industrijska oblikovalca sta pripravila več predlog za industrijski dizajn ohišja in krmilne ročice. Upoštevana je bila želja podjetja po "športnem" dizajnu in s podjetju lastnim karakterjem.

  • konstruiranje ročice in ohišja motorja
    Z novo konstrukcijo je bila podana tudi zahteva po novi izvedbi tesnenja in izvedbo vijaka. Po pregledu možnosti za tesnjenje in pridobitvi informacij od proizvajalcev tesnil, je bil izdelan koncept in konstrukcija za funkcijski prototip testiranja tesnila. Na osnovi izvedenih testov je bilo izbrano najbolj usrezno in robustno silikonsko tesnilo.
    Izvedena je bila analiza ponudnikov ladijskega vijaka, ki naj bi bil ustrezen tudi za obravnavani motor. Na osnovi zbranega gradiva so bili določeni ključni parametri ladijskega vijaka in povezanost s karakteristikami pogona. Izdelana je bila nova konstrukcija gredi za pritrditev komercialno dostopnega ladijskega vijaka. Konstrukcija vključuje tudi varovanje vijaka v primeru, ko pride do blokade vijaka.
    Izdelan je bil 3D model ohišja motorja z naprednimi površinami in nova nosilna plošča z vgrajenimi tesnili. V novi konstrukciji so bili uporabljeni rezultati industrijskega dizajna in analize tesnil.
  • električni del
    Elektro ekipa je zbrala dokumentacijo za zajemanje podatkov iz motorja in baterije ter prikaz podatkov. Na enem mestu se je postavila krmilna veriga od elektro motorja, baterijskega vira, krmilnika do prikaza trenutnih vrednosti. V krmilno verigo je bil vgrajen bolj zmogljiv in funkcionalen uporabniški vmesnik.

Izpolnjevanje med seboj odvisnih zahtev po privlačni obliki, funkcijskih zahtev po enostavnem vzdrževanju in zanesljivem tesnjenju ter tehnologični izvedljivosti je kompleksna naloga. Zato je bilo potrebno posamezne korake večkrat ponoviti. Na koncu je bila izdelana tehnična dokumentacija. Sledila bo izdelava prototipa in dokončna potrditev pred začetkom serijske proizvodnje.

Glavni rezultati projekta

Rezultat dela projektne skupine so načrti za industrijski dizajn in tehnična dokumentacija za izdelavo prototipa novega ohišja in krmilne ročice ter v naslednjem koraku izvedbo testov za validacijo. Izvedeni projekt pomeni pomemben korak pri lansiranju novega produkta na trg, kar je še posebej pomembno za utrditev položaja na trgu. Glede na obstoječi proizvodni program je to prispevek k dvigu dodane vrednosti podjetja Podkrižik d.o.o..
Sodelujoči študenti v multidisciplinarnem timu bodo dobro izkušnjo s sodelovanja na projektu prenesli v druga okolja.



Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada in Republika Slovenija.